28 Μαρ Η προέλευση του Κραβ Μαγκά ( Krav Maga )
Ποια είναι η προέλευση και οι ρίζες του κραβ μαγκά;
Ποιοι μπορούν να ισχυριστούν ότι διδάσκουν ή διδάχτηκαν το αυθεντικό κραβ μαγκά;
Ακόμη ένα άρθρο για το κραβ μαγκά, από τον συνεργάτη της KMP κ.Boaz Aviram, του ανθρώπου που έζησε και διδάχτηκε απ΄ ευθείας από τον ίδιο τον ιδρυτή Imi Lichtenfeld, μέσα στις στρατιωτικές μονάδες του Υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ και στην συνέχεια ανέλαβε την εκπαίδευση με τον βαθμό του Chief Instructor Krav Maga (IDF)
Η προέλευση του Κραβ Μαγκά
Ο Imrich “Imi” Lichtenfeld, ένας Ευρωπαίος με νίκες σε παγκόσμια πρωταθλήματα πάλης, πυγμαχίας, γυμναστικής και εκπαιδευόμενος στο Jujitsu, δραπέτευσε από τους Ναζί και έγινε Βρετανός στρατιώτης με εκπαίδευση στη χρήση του μαχαιριού Fairbairn (Fairbairn–Sykes fighting knife) και στις τεχνικές μάχης με ξιφολόγχη. Στη συνέχεια του επετράπη να κατοικήσει στην, τότε υπό Βρετανική κυριαρχία, Παλαιστίνη και ξεκίνησε να διδάσκει Παραστρατιωτική Γυμνα
Ύστερα από 20 χρόνια διδασκαλίας στις IDF, αντικαθίσταται από τον κορυφαίο μαθητή του, Eli Avikzar, ο οποίος εκτός από τις γνώσεις που λαμβάνει από τον Imrich, γίνεται master στο Aikido και στο Judo και στην συνέχεια βοηθά τον Imrich να επινοήσει αμυντικές τεχνικές έναντι της πυγμαχίας, της πάλης, του
Ως επικεφαλής του Krav Maga (η εβραϊκή ονομασία που αποδόθηκε στο αυθεντικό Σύστημα Εκπαίδευσης Μάχης Σώμα με Σώμα που δημιούργησε ο Imi), των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων είχαν την ευκαιρία να τεστάρουν το σύστημα σε χιλιάδες στρατιώτες, πολλοί από τους οποίους είχαν ήδη κατακτήσει σε επίπεδο master ένα ή περισσότερα συστήματα πολεμικών τεχνών, συ
Σε συνέντευξή του, ο Imrich δήλωσε ότι, “Τη στιγμή που ο Jigoro Kano δημιούργησε το Judo, έπρεπε να αφαιρέσει όλα τα θανάσιμα στοιχεία [ΣτΜ:τεχνικές] του Jujitsu”. Στην ίδια συνέντευξη, ο Imrich είπε, στη σχολή Κραβ Μαγκά για πολίτες [ΣτΜ: μη στρατιωτικού] που διδάσκει, ότι, προσπαθεί να προσαρμόσει το Κραβ Μαγκά ώστε να είναι κατάλληλο για πολίτες. Επιπλέον, τo σύστημα ζωνών του Jigoro Kano και αρχικώς Judo Gi στη σχολή για πολίτες, υιοθετήθηκε από τον Imrich.
Δυστυχώς, τη στιγμή που το Κραβ Μαγκά έγινε κατάλληλο για πολίτες και προσαρμόστηκε στη νεολαία, ο Imrich έπρεπε να αφαιρέσει όλα τα θανάσιμα στοιχεία από αυτό. Η ύψιστη ειρωνεία είναι ό,τι οποιαδήποτε απειλή/επίθεση θα μπορούσε να αποβεί θανάσιμη και ο καλύτερος τρόπος για να είναι κάποιος ασφαλής, θα ήταν να έχει πλήρη γνώση και να ξέρει πως να αντιμετωπίσει μία θανάσιμη απειλή. Για να μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί απέναντι σε μία θανάσιμη επίθεση, θα πρέπει να έχει έναν αντίπαλο στην προπόνηση, ο οποίος θα έχει εκπαιδευτεί στις πιο θανάσιμες επιθέσεις
Από εκεί και πέρα, το ερώτημα είναι πως να εκπαιδεύσεις κάποιον να υπερισχύσει σε μια θανάσιμη επίθεση, όταν και οι δύο, ο επιτιθέμενος και ο αμυνόμενος, έχουν εκπαιδευτεί σε θανάσιμες επιθέσεις.
Οποιαδήποτε αντιπαράθεση μπορεί να ξεκινήσει από ένα χαμηλό επίπεδο και να κλιμακωθεί σε ένα θανάσιμο επίπεδο, σε θέμα δευτερολέπτων. Μπορεί επίσης να ξεκινήσει από ένα θανάσιμο επίπεδο και να καταλήξει σε θανάσιμα αποτελέσματα, σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, από την στιγμή που ξεκίνησε.
Για αυτούς τους λόγους, θα πρέπει κάποιος να μάθει να ανταποκρίνεται στην πιο γρήγορη θανάσιμη επίθεση και έπειτα να χρησιμοποιεί την κρίση του, όσο είναι δυνατόν, για να ελέγξει τον αντίπαλό του, αν τον προλάβει εγκαίρως, χωρίς να του δώσει την επιλογή να κλιμακώσει την αντιπαράθεση σε θανάσιμο επίπεδο, αποφεύγοντας συνεπώς την αναγκαιότητα να τον σκοτώσει.
Σε ένα πολιτικοποιημένο κόσμο ο οποίος επεκτείνεται παντού, συμπεριλαμβανομένων και μέσα στις βαθμίδες των IDF και οποιουδήποτε πολιτικού οργανισμού, οι πιο εξειδικευμένοι και υψηλόβαθμοι εκπαιδευτές έπρεπε να επιλέγουν πολύ προσεχτικά ποιους να διδάξουν και τι ύλη να διδάξουν.
Ως εκπαιδευτές Μάχης Σώμα με Σώμα, η ηθική σας υποχρέωση είναι να διδάξετε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας, πως να υπερισχύσουν σε μια αντιπαράθεση, ώστε να μπορέσουν να σώσουν τις ζωές τους.
Οι μέθοδοι εκμάθησης των IDF είναι προσαρμοσμένες σε μία βραχυπρόθεσμη, εντατική εκπαίδευση για να προετοιμάσει τους στρατιώτες τους τάχιστα σε μία επαρκή εγρήγορση μάχης. Για να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο γνώσης και να αποφευχθεί η γρήγορη διάδοσή της, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει άνοδο πολιτικής δύναμης στα λάθος χέρια, η συγκράτηση της γνώσης άρχισε να διαχέεται ως πρακτική στον κόσμο του Krav Maga για πολίτες.
Αν και είναι στη φύση του ανθρώπου είναι να ανταμείβει αυτούς που τον εξυπηρετούν και βρίσκονται κοντά του και να αποκρύπτει τη γνώση, από αυτούς που δεν τον βοηθούν, πολλά από τα συστήματα εκπαίδευσης των IDF εξαφανίστηκαν, όταν εφαρμό
Φυσικά, υπάρχει επίσης και ο παράγοντας της προσωπικότητας κάποιου να μάθει γρηγορότερα και να έχει λίγη περισσότερη ικανότητα στο να αναπτύξει τον εαυτό του επαγγελματικά.
Αν και ένας μαθητής θα ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του στο Krav Maga στις IDF μέσα σε ένα μήνα, θα πρέπει να περιμένει τέσσερα χρόνια για να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του στο Krav Maga για πολίτες και στη συνέχεια να του προσφερθεί πιο εξειδικευμένη εκπαίδευση.
Φυσικά, σε κάθε επάγγελμα, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί κανείς να βρει περισσότερα θέματα για να συζητήσει, βασικά θέματα για να αναθεωρήσει, να αναπτύξει, να προετοιμάσει και να διασφαλίσει.
Αλλά τα βασικά στοιχεία της εκμάθησης και της διδασκαλίας της μάχης σώμα με σώμα, έπρεπε να διδαχθούν στις IDF, μέσα στο περιορισμένο διάστημα του ενός μήνα. Είναι εφικτό; Αυτό το χρονικό διάστημα παρείχαν οι IDF στο Krav Maga.
Για κάποιον που προπονούσε εκπαιδευτές (
κοινωνική περίσταση και μία επαγγελματική ανέλιξη για τον ίδιο, όμως από μία ρεαλιστική ανάπτυξη των μεθόδων εκπαίδευσης και της μεθόδου διδασκαλίας του, θα ήταν αρκετά βαρετό.
Όταν ο Imi μεγάλωσε σε ηλικία, του αποδόθηκαν τιμές στις σχολές (Dojo) ή στους χώρους εκπαίδευσης των μαθητών του, όπως άλλωστε του άξιζε και ήταν πάντοτε αντικεί
Όταν την δεκαετία του 1970 αποσύρθηκε, σταμάτησε να διδάσκει και εκτός από σύντομες επιδείξεις και αναθεωρήσεις σε κάποια σημεία που θεωρούσε σημαντικά, άφησε τους μαθητές του να διδάσκουν γι ‘αυτόν.
Οι άνθρωποι που κατείχαν τα κλειδιά στο αρχικό Krav Maga των IDF και της μεθόδου εκπαίδευσής του, ήταν ο Eli Avikzar, ο Boaz Aviram [ΣτΜ: ο γράφων του άρθρου] και μερικοί επιλεγμένοι μαθητές του Imi. Είχε μια πολύ καλή αντίληψη στην αξιολόγηση της προσωπικότητας κάποιου, και αν δεν σου άρεσε ο ίδιος εντελώς, δεν θα του άρεζες και εσύ εντελώς.
Έτσι, στην πραγματικότητα, οι μέθοδοι εκπαίδευσης του Krav Maga συνεχίστηκαν να αναπτύσσονται στις IDF, μετά την αποχώρηση του Imrich. Οι πολίτες σπουδαστές του Krav Maga, δεν είχαν πρόσβαση σε αυτές, παρά μόνο εάν εκπαιδεύονταν από έναν αυθεντικό πρώην εκπαιδευτή Krav Maga των IDF.
Η εξάπλωση του Krav Maga για πολίτες από τον Imrich και οι βαθμοί κατάταξης [ΣτΜ: επίπεδα] διαχωρίστηκαν τελείως από την αξία των αρχών του “αυθεντικού” Συστήματος Εκπαίδε
The Origins of Krav Maga/by Boaz Aviram
Μετάφραση : Γιώργος Σαουλίδης