Krav Maga Protection | Η προσωπικότητα του δασκάλου μιας πολεμικής τέχνης
Krav Maga, Krav-Maga, Kravmaga, KMP, Thessaloniki, Greece, Chris Oikonomou, Κραβ Μαγκα, ΚΡΑΒ ΜΑΓΚΑ, Μαχητικο Κραβ Μαγκα, Χρηστος Οικονομου
18078
post-template-default,single,single-post,postid-18078,single-format-standard,cookies-not-set,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Η προσωπικότητα και ο ρόλος του δασκάλου στην επιλογή εκμάθησης μιας πολεμικής τέχνης

 

Η προσωπικότητα και ο ρόλος του δασκάλου στην επιλογή εκμάθησης μιας πολεμικής τέχνης ή ενός μαχητικού συστήματος όπως το Krav Maga της KMP.

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου ένας μαθητής έλκεται όχι μόνο από το είδος της πολεμικής τέχνης ή του μαχητικού συστήματος που επιλέγει να διδαχθεί, αλλά και από τον ίδιο τον δάσκαλο ο οποίος αντιπροσωπεύει και την εικόνα της σχολής που εκπροσωπεί.
Με λίγα λόγια την προσωπικότητά του, τα χαρακτηριστικά στοιχειά δηλαδή που απαρτίζουν την «ταυτότητά» μας, τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε, αντιδρούμε αλλά και συμπεριφερόμαστε προς τους άλλους.
Όλα αυτά μαζί, καθιστούν τον καθένα από εμάς μοναδικό και ξεχωριστό ως άνθρωπο και ως προσωπικότητα, όχι μόνο στον κοινωνικό μας περίγυρο, αλλά και στο περιβάλλον το οποίο εργαζόμαστε.

Είναι πολύ σημαντικό για έναν μαθητή να μπορεί να επιλέξει και να έχει δίπλα του έναν δάσκαλο ο οποίος δεν είναι μόνο υπεύθυνος για τον σωστό τρόπο διδασκαλίας του και την επάρκεια γνώσεων όσον αφορά το αντικείμενο το οποίο διδάσκει, αλλά και για την ίδια την συμπεριφορά του.
Η αγάπη, η ταπεινοφροσύνη, η ηθική συνείδηση, η σωστή κρίση, τα αισθήματα αλτρουισμού και αλληλεγγύης, είναι μερικές από τις βασικές αρετές που δομούν μια φυσιολογική προσωπικότητα, η οποία με την σειρά της εμπνέει τον σεβασμό, την αγάπη και την εμπιστοσύνη που θα πρέπει να έχει ένας μαθητής προς τον δάσκαλο, όπου τις πλείστες φορές γίνεται πρότυπο, έχοντας ευεργετική επίδραση στην ψυχική, διανοητική και σωματική του ευεξία.

Δυστυχώς όμως, υπάρχει και η άλλη «πλευρά», μια πλευρά που ΕΥΤΥΧΩΣ δεν αντικατοπτρίζει κανέναν δάσκαλο του οργανισμού μας της KMP.
Όταν οι αρετές όπως αναφέραμε πιο πάνω που θα έπρεπε να διέπουν έναν σωστό δάσκαλο απουσιάζουν και στην θέση τους βλέπουμε συμπεριφορές οι οποίες προάγουν αισθήματα μεγαλομανίας, επιτακτικής ανάγκης για θαυμασμό και έλλειψη ενσυναίσθησης, τότε μπορούμε να μιλάμε για μια μη φυσιολογική προσωπικότητα που έχει ως στόχο την αυτοπροβολή, χρησιμοποιώντας μάλιστα πολλές φορές αθέμιτα μέσα για να το πετύχει.
Μερικά στοιχεία αυτής της προσωπικότητας είναι η αίσθηση μεγαλείου και η υπερβολή για επιτεύγματα και ταλέντα που ο ίδιος αναγνωρίζει ως ανώτερα, χωρίς όμως να έχουν καμία σχέση και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως επίσης και η αίσθηση για την μοναδικότητα της σημαντικότητας του εαυτού του, μέσα από μυθοπλασίες καταστάσεων προβάλλοντας με διάφορους τρόπους την επιτυχία του, την δύναμη του, αξιώνοντας υπέρμετρο θαυμασμό.

Τα εμμονικα «πιστεύω» που τον διακατέχουν και ο υπερβολικός αυτοθαυμασμός ότι είναι ιδιαίτερος και μοναδικός στις ικανότητες και δεξιοτεχνίες του, τον καθιστούν ικανό να υποβαθμίζει αλλά και να φτάνει στο σημείο να μηδενίζει την άξια όλων όσων βλέπει ανταγωνιστικά είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, θεωρώντας ως αξιόλογο και ελκυστικά ειδήμων μόνο τον ίδιο του τον εαυτό.
Η έλλειψη ενσυναίσθησης αλλά και η απροθυμία του να κατανοήσει τις ανάγκες των άλλων, όπως επίσης να αναγνωρίσει και να ταυτοποιήσει τα συναισθήματά τους, έχουν ως αποτέλεσμα να προβαίνει σε κάθε είδους μορφή εκμετάλλευσης των συνανθρώπων του, προς επίτευξη των δικών του στόχων και σκοπών, αδιαφορώντας για τις συνέπειες των πράξεών του.
Η άρνησή του να αποδεχθεί πως κάποιος είναι ανώτερος από εκείνον ειδικά σε επαγγελματικό επίπεδο και σε ζητήματα κύρους, τον κάνει υπερβολικά ζηλόφθονα ή ακόμα αισθάνεται πως οι άλλοι τον ζηλεύουν για τα επιτεύγματα του. Επιτεύγματα βέβαια που μόνο στην δική του φαντασία υπάρχουν.
Η εσωτερική ανάγκη του για αυτοπροβολή και εξύψωση του «είναι» του, τον καθιστά ικανό να προβαίνει ακόμα και σε ανυπόστατες κατηγορίες, συκοφαντίες και μομφές προς τρίτους, χρησιμοποιώντας ακόμα και δόλο.
Όλα τα παραπάνω στοιχειά, συνάδουν με κριτήρια ναρκισσισμού, με μια ναρκισσιστική δηλαδή προσωπικότητα, ένα μοντέλο συμπεριφοράς με άκαμπτη αντίδραση σε ένα ευρύ φάσμα προσωπικών, κοινωνικών αλλά και επαγγελματικών καταστάσεων, δημιουργώντας διαρκώς προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Η KMP ως οργανισμός, εκτός από την άρτια αλλά και συνεχή εκπαίδευση των συνεργατών / εκπαιδευτών της, έχει την τιμή και την χαρά να έχει στο ενεργητικό της πάνω απ όλα Ανθρώπους και μετά δασκάλους / εκπαιδευτές, οι οποίοι ξεχωρίζουν για το ήθος, την ταπεινοφροσύνη, την καλοσύνη, την συνεργασία, την ευγένεια του χαρακτήρα αλλά και της ψυχής, την αυθεντικότητά τους αλλά και πάνω απ όλα την αγάπη για αυτό που κάνουν, θέλοντας να μεταλαμπαδεύσουν όσο καλύτερα μπορούν τις γνώσεις τους απέναντι στους μαθητές τους, μαθητές τους οποίους σέβονται, αγαπούν και τους κάνουν υπερήφανους για την προσπάθεια και το σθένος που δείχνουν!

Σημασία έχει ο δάσκαλος να εμπνέει τον μαθητή για να μπορεί να συνεχίσει και να εξελίσσεται, όχι μόνο ως μαχητής αλλά και ως προσωπικότητα!

Όπως είπε και ο William Arthur Ward:
«Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει, ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει»