Krav Maga Protection | Μεθοδολογία εκπαίδευσης στο κραβ μαγκά (krav maga)
Krav Maga, Krav-Maga, Kravmaga, KMP, Thessaloniki, Greece, Chris Oikonomou, Κραβ Μαγκα, ΚΡΑΒ ΜΑΓΚΑ, Μαχητικο Κραβ Μαγκα, Χρηστος Οικονομου
18195
post-template-default,single,single-post,postid-18195,single-format-standard,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Μεθοδολογία εκπαίδευσης στο κραβ μαγκά (krav maga)

Ακόμη ένα άρθρο του Επικεφαλής εκπαιδευτή κραβ μαγκά των αμυντικών δυνάμεων του Ισραήλ, Boaz Aviram.
Ποια είναι η μεθοδολογία εκπαίδευσης του κραβ μαγκά (krav maga)

 

Pure Krav Maga Training Methodology / Boaz Aviram

 

Από τα αναλυμένα βήματα για τις βασικές τεχνικές επίθεσης και άμυνας, κλειδώματος και εξόδου, την θεωρία διαχείρισης του χρόνου και την ικανότητα επικράτησης εντός των χρονικών ορίων, μέχρι τον παραμερισμό της πολυπλοκότητας προς όφελος της ομαλής και ρέουσας εκτέλεσης, τη δοκιμασία της προσωπικής συγκέντρωσης και συνειδητοποίησης ότι υπάρχει κι άλλη δουλειά να γίνει πέρα από τις τεχνικές, τη μετάδοση των τελευταίων από εκπαιδευτές και την εκμάθησή τους από μαθητές, υπάρχουν πολλοί αόρατοι παράγοντες στην προπονητική διαδικασία, όπως και φυσικά στη μάχη για τη ζωή ή το θάνατο σε συμπλοκές που διαρκούν μόλις κλάσματα του δευτερολέπτου.
Οι 360 Μοίρες είναι ένα concept που εφαρμόζεται ως μία ολοκληρωμένη ικανότητα.
–Η πραγματική σημασία της ικανότητας να αμύνεται κανείς 360 μοίρες σημαίνει να κατανοεί κανείς τα όρια της κίνησης του σώματός του και να βρίσκει την κοντινότερη δυνατή κίνηση, τη γρηγορότερη εφικτή λύση από οποιαδήποτε γωνία.
–Το να χτίζει εντατικά πραγματική μαχητική αυτοπεποίθηση καθόλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
–Το να χτίζει εντατικά ικανότητες χτυπημάτων και λακτισμάτων.
–Το να χτίζει ικανότητες απόκρουσης σε πραγματικό χρόνο. –Το να χτίζει μεθόδους κλειδώματος και εξόδου σε πραγματικό χρόνο.
–Το να χτίζει το ικανό λογισμικό ελέγχου όλης της περίπλοκης ύλης, κρίσης για το τι αρμόζει σε κάθε κατάσταση και εκτέλεση του σχεδίου σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
–Το να χτίζει κανείς τη μετάβαση από την χαλαρή στάση του σώματος και του νου στην εξάλειψη του κινδύνου σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας τη νοητική στάση της προπόνησης, ώστε να εξασκηθεί σε κάθε πιθανό σενάριο. Στην επίδειξη, η άσκηση αναλύεται στα επιμέρους τμήματα, μέχρι και την ομαλή, συνεχή εκτέλεσή της.
–Το να δίνει προσοχή στο ασφαλές σημείο προσωρινής ανάπαυσης για τη λήψη της επόμενης κρίσιμης απόφασης, όπως και το να είναι κανείς επαρκής στη δράση του από τη στιγμή που έχει αντιληφθεί ότι πρέπει να εξαλείψει έναν επικείμενο κίνδυνο κι έπειτα.
Ξεκινώντας αρχικά με τη θεωρία ελέγχου των σημείων πίεσης, τα όρια και το πλεονέκτημα χρησιμοποίησης προς ιδιον όφελος του χρόνου αντίδρασης, παρουσιάζοντας την ευρύτερη εικόνα και δουλεύοντας πάνω σε επιμέρους στοιχεία σε βάθος, δίνοντας προσοχή στα φυσικά και νοητά όρια καταμερισμού του χρόνου αντίδρασης αλλά και στην ισορροπία μέσα από την κίνηση, μέχρι την κατανόηση του πλησιέστερου στόχου σε κάθε κλάσμα του δευτερολέπτου έως και την τελική επίλυση της διαμάχης, οδηγώντας σε απλές και πιο περίπλοκες ασκήσεις πυγμαχίας, εφαρμόζοντας τη μέθοδο της δοκιμής και του λάθους, παρέχοντας διορθώσεις ώστε να επιτύχει κανείς την άρτια εκμάθηση των 360 Μοιρών σε όλα τα παραπάνω, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης, είναι ανάγκη να αντιληφθεί κανείς ότι οι εκπαιδευτικές μέθοδοι διαφοροποιούνται σημαντικά τόσο στο στόχο τους όσο και στη μεθοδολογία τους από τα μαχητικά αθλήματα.
Τα παραπάνω είναι υπερβολικά περίπλοκα για να υπάρχει οποιαδήποτε αγωνιστική μορφή αναμέτρησης, αν επιθυμεί κανείς να εμφυσήσει τη μέγιστη αυτοπεποίθηση σε όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί να υπάρχει αγώνισμα αν κανείς ενδιαφέρεται να σώσει ζωές μέσα από την προπόνηση.
Επιδεικνύονται οι περίπλοκες δεξιοτήτες μάχης και κρίσης μέσα από εντατική εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να διατηρείται η ακρίβεια των ορατών και αόρατων συστατικών της. Για να προσομοιώσει κανείς μια εικονική μάχη και τις απλοποιημένες ασκήσεις εκπαίδευσης για αυτήν, είναι απαραίτητο να προσέχει κανείς ότι οι μαθητές που αναμένουν πόνο από την σύγκρουση και στερούνται αυτοπεποίθησης για το δικό τους έλεγχο της ασφάλειάς τους, μπορεί να μην έχουν την τάση να επιτίθενται με τη μέγιστη ταχύτητα και δύναμη. Μπορεί να διστάζουν και να υποχωρούν όταν στερούνται αυτοπεποίθησης και στην απόκρουση.
Η περιπλοκότητα των ασκήσεων σε πραγματικά σενάρια απαιτεί συνεχή και πλήρη κατανόηση όπως και επίβλεψη. Μετά από κάθε επαφή πρέπει να ανακτάται η απόσταση και η νοητική κατάσταση πρέπει να παραμένει καθαρή και να προσανατολίζεται σε στοιχεία αιφνιδιασμού, ελέγχου της κρούσης και ορθής κρίσης. Οι μαθητές πρέπει να εκπαιδεύονται στο να καθαρίζουν το μυαλό τους πριν από κάθε επανάληψη της άσκησης ώστε να εκμεταλλεύονται στο έπακρον την εκπαίδευση στην αναγνώριση του κινδύνου, την επιλογή της κατάλληλης στιγμής για να τον εξουδετερώσουν, την εκμετάλλευση του προπονημένου σώματός τους για την ελαχιστοποίηση του χρόνου αντίδρασης στα δυνατά όρια, όπως και για τη μεγιστοποίηση του ελέγχου των σημείων πίεσης του αντιπάλου μέσα από τη σύγκρουση, τη χειραγώγηση μέσω σπρωξίματος και τραβήγματος.
Πρέπει επίσης να έχουν ξεκάθαρη κατανόηση σε σχέση με τη χρήση αμβλέων ή αιχμηρών όπλων, κοντινών αντικειμένων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως τέτοια, όπως και των πλεοκτημάτων και μειονεκτημάτων χρήσης τους. Έπειτα πρέπει να μάθουν να παραμένουν συγκεντρωμένοι, να μην αναμειγνύουν τα στάδια, τις τεχνικές και τις ασκήσεις της εκπαιδευτική διαδικασίας με τρόπο που θα αλλοιώσει τη σημασία τους και τα αποτελέσματά τους. Αρχικά, πριν από την εκμάθηση του Krav Maga, θα πρέπει να υπάρχει μία εισαγωγή στη νοοτροπία, ένας επαναπρογραμματισμός της υφιστάμενης, ώστε να συνειδητοποιήσει κανείς ότι αν ζυγίσει όλες τις επιλογές του, είναι απαραίτητο να αναλάβει το ρίσκο να σκοτώσει τυχαία και άθελα κάποιον ή να σκοτωθεί ο ίδιος. Στην πραγματικότητα τίποτα δε συμβαίνει τυχαία! Αν κάποιος μπει στον προσωπικό μας χώρο και επιμένει να το πράττει, τότε δεν το κάνει τυχαία!
Boaz Aviram Chief Instructor krav maga Israel Defense Forces