06 Μαρ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΚΗΣ
Ένα ακόμα δυναμικό άρθρο από τον Μέντορα και expert στην Ασφάλεια, συνεργάτη μας κύριο Μπλιάμπτη Ευθύμιο! Αυτή την φορά μας ξεδιπλώνει πτυχές από τον ανθρώπινο χαρακτήρα μέσα από την τεχνική της φυσιογνωμικής. Το υλικό είναι και πάλι από το τελευταίο διδακτορικό του πάνω στην συμπεριφοριστική εγκληματολογία. Αυτή την φορά δίνει την δυνατότητα και στους αναγνώστες να συμμετέχουν κατά ένα τρόπο, δίνοντας στο τέλος ορισμένα εγκληματικά προφίλ όπου μπορούν και απλοί πολίτες να τα μελετήσουν. Να επισημάνουμε ότι στο άρθρο, δεν αναφέρεται στην περιγραφική μέθοδο από τον κλάδο της εγκληματολογίας την Ανακριτική. Το υλικό που μας δίνει αποτελεί ένα 10% της ύλης, από τα σεμινάρια που διδάσκει. Τον ευχαριστούμε ακόμα μια φορά για την παραχώρηση του άρθρου, όσο και για τις πολύτιμες γνώσεις του που μοιράζεται μαζί μας, η ΚΜΡ έχει εξασφαλίσει ήδη κάποια σεμινάρια από τον συνεργάτη μας, για τα μέλη της. Αποκλειστικά από την KRAV MAGA PROTECTION INTERNATIONAL
ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΞΕΩΝ
ΤΕΧΝΗ = Η Δεξιότητα, η Ικανότητα που αποκτιέται μετά από την κατάλληλη άσκηση και εμπειρία.
ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ = ΦΥΣΙΟ + ΓΝΩΜΙΑ (Φύω = η Φύση + Γιγνώσκω = Γνωρίζω, Καταλαβαίνω) = Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός προσώπου η πράγματος, η μορφή, η έκφραση, η ιδιάζουσα προσωπικότητα. Καταλαβαίνω την φύση κάποιου.
Από τα πανάρχαια χρόνια το ανθρώπινο πρόσωπο τραβούσε σαν μαγνήτης το ενδιαφέρον των εκάστοτε σοφών και φιλοσόφων, από τον Εμπεδοκλή και τον Αριστοτέλη, μέχρι τους Κινέζους ταοϊστές, τους Ινδούς γιόγκι και τους αστρολόγους της δύσης. Σήμερα η επιστήμη της φυσιογνωμικής αν και έχει αμφισβητηθεί από πολλούς διαθέτει ένα τόσο μεγάλο αριθμό παρατηρήσεων και έγκυρων στατιστικών δεδομένων, ώστε να βρίσκει εφαρμογή σε μια τεράστια γκάμα κοινωνικών πεδίων, από την εγκληματολογία, την ψυχολογία, την ψυχιατρική, την ανθρωπολογία, την φυσιολογία, μέχρι το μάρκετινγκ, το μάνατζμεντ και την προώθηση των πωλήσεων. Οι ρίζες της προέρχονται από 3 επιστήμες, Βιολογία, Ανθρωπολογία ( Κοινωνική, Φυσική) και Γενετική, από αυτές τις επιστήμες καθορίζονται τα χαρακτηριστικά του προσώπου (Γενετικά Γονίδια, DNA), και ο χαρακτήρας του ανθρώπου. Τα δεδομένα από τα χαρακτηριστικά, αποτελούν το 50% από την πρόβλεψη, και τίποτα δεν είναι απόλυτο, αφού ακόμα και στην γλώσσα του σώματος, μπορεί το σώμα να μιλάει, αλλά συνήθως ξεγελάει… αφού κάποιες κινήσεις γίνονται μηχανικά, από συνήθεια η ασυναίσθητα. Ας δούμε τώρα αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του προσώπου.
ΠΡΟΣΩΠΟ
Κάθε Ανθρώπινο πρόσωπο πλησιάζει λίγο πολύ έναν ορισμένο τύπο, με τα ατομικά χαρακτηριστικά του να διαμορφώνονται μέσα στα όρια που θέτει η κληρονομικότητα και το περιβάλλον. Τα πρόσωπα έτσι των ανθρώπων, μακρουλά η ωοειδή, τετράγωνα, στρογγυλά η με έντονα χαρακτηριστικά, μπορούν να καταταχτούν αρκετά εύκολα σε έναν μικρό αριθμό χαρακτηριστικών τύπων. Αν θέλουμε να ζωγραφίσουμε ένα πρόσωπο, από την ανατομία του, το ύψος του προσώπου είναι τρεις μύτες και το πλάτος του δυο μύτες. Αυτές οι αναλογίες ενός προσώπου είναι ακριβείς από την φύση του….
Τα παρακάτω αποτελέσματα έχουν αναλυθεί μέσα από στατιστικές, όπου η πλειοψηφία των ανθρώπων είχαν αυτά τα χαρακτηριστικά, μετά από έρευνες.
Τα στοιχεία που δίνω έχουν μελετηθεί σε άτομα που έχουν διαπράξει έγκλημα και έχουν καταδικαστεί, σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούμε για να προβλέψουμε αν κάποιος είναι η όχι εγκληματίας, γιατί τότε θα βρεθούμε σε αδιέξοδο…
Το Στρογγυλό Πρόσωπο
Αυτό το σχήμα προσώπου είναι γνωστό είτε σαν πρόσωπο του νερού η πρόσωπο της σελήνης, φεγγαροπρόσωπος, και ανήκει σε όσους έχουν φλεγματικό χαρακτήρα (ψύχραιμος, απαθής, που δεν αντιδρά συγκινησιακά). Αν έχουμε στρογγυλό πρόσωπο μπορεί να είμαστε παχείς η πλαδαροί, αν και μια τέτοια στρογγυλότητα του ατόμου δε συνεπάγεται πάντα κι ένα στρόγγυλο πρόσωπο. Το χρώμα του στρογγυλού προσώπου τείνει προς την ωχρότητα, που δείχνει μια άσχημη κυκλοφορία του αίματος και μια αδύνατη καρδιά, ενώ τα μάτια, τα χείλη και τα μαλλιά του φαίνονται συνήθως άχρωμα. Το δέρμα του είναι ευαίσθητο στο ηλιακό φως και η ασύνετη ηλιοθεραπεία μπορεί να του δημιουργήσει μια αταίριαστη ερυθρότητα. Τα όμορφα και αδύναμα μαλλιά του είναι δύσκολο να διευθετηθούν η να στυλιζαριστούν. Το μέτωπό του είναι αρκετά χαμηλό, αλλά επίσης φαρδύ και στρογγυλό. Τα μάτια του είναι υγρά και απλανή με στρογγυλό σχήμα. Η μύτη του είναι κοντή, συχνά στραμμένη προς τα πάνω και μάλλον πλακουτσή. Αν έχουμε στρογγυλό πρόσωπο, τότε μας λείπει συχνά η ενέργεια και έχουμε ροπή προς την τεμπελιά, προτιμώντας να αναβάλουμε για αύριο αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε σήμερα. Αυτή η υπεκφυγή είναι συχνά ένα τέχνασμα στο οποίο καταφεύγουμε, για να αναγκάσουμε τους άλλους να κάνουν αυτό που δεν θέλουμε να κάνουμε εμείς, προκαλώντας όμως έτσι τον θυμό και την δυσφορία τους.
Το Τετράγωνο Πρόσωπο
Το πρόσωπο αυτό συνήθως φανερώνει ένα μελαγχολικό χαρακτήρα, διακρίνεται από το σταθερό πλάτος του και από το γεγονός ότι το πλάτος και το ύψος του είναι περίπου ίδια. Όσοι έχουν αυτό το πρόσωπο διαθέτουν συνήθως ένα δυνατό, μυώδες σώμα κι ένα μέτριο ύψος. Το χρώμα τους είναι ροδοκόκκινο, δείχνοντας την καλή υγεία και ζωτικότητα του τύπου τους, αν και οι κοκκινίλες μέσα στο ασπράδι του ματιού τους δεν είναι και τόσο ελκυστικές. Τα μάτια τους είναι μεγάλα, σκούρα και επιβλητικά και τα φρύδια τους πυκνά. Το πλατύ μέτωπό τους δεν είναι πολύ ψηλό. Η μύτη τους είναι πλατιά, με μέτριο μήκος και μια κυρτή η φίλερη καμπυλότητα. Το στόμα τους είναι συνήθως μεγάλο, τα χείλη τους λεπτά και τα δόντια τους μικρά. Το τετράγωνο δυνατό σαγόνι τους δείχνει σαν να μπορούσε άνετα να δεχτεί μια ισχυρή γροθιά, τα μικρά αυτιά τους βρίσκονται κοντά στο κεφάλι. Αν έχουμε ένα τετράγωνο πρόσωπο, τότε είμαστε μάλλον ένα σκληρό, αποφασισμένο, κι επιθετικό άτομο με ευέξαπτο χαρακτήρα και με την τάση να χτυπάμε πρώτοι και μετά να ζητάμε εξηγήσεις. όσοι είναι γύρω μας πρέπει να είναι προσεκτικοί, γιατί προσβαλλόμαστε εύκολα, παρόλο που συγχωρούμε και ξεχνάμε γρήγορα. Μιλάμε φωναχτά και η φωνή μας είναι δυνατή. Έχουμε ισχυρή κράση και καλή υγεία, που είναι και ο λόγος που σπάνια αρρωσταίνουμε. Μας αρέσει να χρησιμοποιούμε το σώμα μας, είτε για σωματική εργασία η για να παίζουμε σκληρά παιχνίδια όπως το ποδόσφαιρο, αφού μας αρέσει περισσότερο να δρούμε, παρά να σκεφτόμαστε. Είμαστε ανυπόμονοι και παρορμητικοί και για αυτό το λόγο συνήθως κάνουμε ανοησίες που μας δημιουργούν προβλήματα. Μας αρέσει ο δικός μας τρόπος και δεν φοβόμαστε να χτυπήσουμε την γροθιά μας στο τραπέζι, για να τονίσουμε μια ιδιαίτερη άποψη. Διακατεχόμαστε από εγωισμό και ισχυρό χαρακτήρα. Είμαστε κοινωνικοί και μας αρέσει η συντροφιά. Δεν αντέχουμε την μοναξιά, γιατί μελαγχολούμε εύκολα.
Το Πρόσωπο με το σχήμα του όρθιου τριγώνου
Αυτό το πρόσωπο είναι γνωστό σαν πρόσωπο της φωτιάς, και αντιπροσωπεύει ένα επιθετικό, δραστήριο και ευέξαπτο χαρακτήρα, διακρίνεται από το πλατύ σαγόνι του και από το στενό, συχνά μυτερό μέτωπό του. Το άτομο με αυτό το πρόσωπο έχει μια σωματική εμφάνιση πολύ παρόμοια με αυτήν του τετράγωνου προσώπου, με το οποίο έχει πολλές κοινές ιδιότητες. Τα μάτια του είναι συνήθως μεγάλα, φωτεινά κι εντυπωσιακά, παρόλα αυτά το χλωμό χρώμα τους και το έντονο βλέμμα τους μπορεί να είναι κάποιες φορές εκφοβιστικά. Αυτά στριμώχνονται κάτω από τα χαμηλά τοποθετημένα φρύδια του. Τα μαλλιά του είναι κυματιστά κι έχουν συνήθως ένα ξανθό η ανοιχτόχρωμο χρώμα. Είναι πολύ ασυνήθιστο, ένας άνδρας με αυτό το σχήμα προσώπου να γίνει φαλακρός. Τα γένια του έχουν καλή ανάπτυξη, ενώ η αφθονία τους τονίζει το πλάτος του σαγονιού του και τον κάνει να μοιάζει με ληστή. Τα μεγάλα αυτιά του προεξέχουν από το κεφάλι. Η μακριά μύτη του έχει συνήθως μια κυρτότητα που αποκαλύπτει εριστική διάθεση. Τα άτομα με αυτό το πρόσωπο συνήθως έχουν περάσει μια δύσκολη παιδική ηλικία, θυμώνουν εύκολα, και θέλουν να γίνουν κάτι ιδιαίτερο στην ζωή τους, τους λείπει η υπομονή για να αποκτήσουν αυτά που θέλουν, μέσα από μια τίμια εργασία και μπορούν να χρησιμοποιήσουν δόλιες η παράνομες μεθόδους για να τα αποκτήσουν. Είναι όμως και τυχεροί με την πειστική γλώσσα και τον επιθετικό τρόπο που μπορεί να τους πάει μακριά. Μπορεί να είναι γοητευτικοί και ευχάριστοι αλλά αρκετά αντιπαθητικοί όταν χάνουν τον αυτοέλεγχο τους. Ο ευέξαπτος και βίαιος χαρακτήρας τους μπορεί να τους κάνει επικίνδυνους, Έχουν έντονες γενετήσιες ορμές οι περισσότεροι με αυτά τα χαρακτηριστικά, και μπορεί οι άντρες να γίνουν επιβήτορες, η επίδοξοι βιαστές, και οι γυναίκες μοιραίες.
Το Τραπεζοειδές Πρόσωπο
Το Σαγόνι κι εδώ είναι κι εδώ πλατύτερο από το μέτωπο, αλλά η διαφορά στο πλάτος τους δεν είναι τώρα τόσο μεγάλη, ενώ η ευθεία και συγχρόνως μικρότερη γραμμή των μαλλιών αποτελεί μια γήινη η μελαγχολική συνιστώσα του διαφορετικά ψύχραιμου αυτού χαρακτήρα. Όσοι έχουν αυτόν τον τύπο προσώπου είναι συνήθως αρκετά ψηλοί και αδύνατοι, με μακριά μηριαία οστά και προεξέχοντα πέλματα και αρθρώσεις. Το ίδιο το πρόσωπό τους είναι οστεώδες, με έντονες γωνίες, προεξέχοντα ζυγωματικά, βαθουλωμένα μάγουλα και χωμένα μάτια. Η μη απαλότητα του προσώπου τους γίνεται πιο φανερή από το άσπρο η κίτρινο δέρμα και από την παρουσία ελιών και άλλων ατελειών σε αυτό. Το μέτωπο τους είναι ψηλό αλλά στενό κι έχει συνήθως πολλές ρυτίδες. Τα φρύδια τους είναι πυκνά και άφθονα και πιέζουν σαν ένα βάρος τα σκούρα μάτια τους. Η μύτη τους είναι μεγάλη, συχνά γαμψή με μακριά, στενά και άκαμπτα ρουθούνια. Το στόμα τους είναι επίσης μεγάλο, ενώ τα λεπτά τους χείλη τους δίνουν μια τραχιά και δύσθυμη εμφάνιση. Τα πυκνά γένια τους στριμώχνουν το στόμα τους όχι τόσο κολακευτικά και αν αφεθούν αξύριστα κρύβουν τις γραμμές στα μαγουλά τους, προσθέτοντας μεγαλύτερο φάρδος στο ήδη πλατύ σαγόνι τους. Το δέρμα τους είναι ψυχρό στο άγγιγμα.
Το Πρόσωπο με το σχήμα ανεστραμμένου τριγώνου
Το Πρόσωπο αυτό έχει το μεγαλύτερο πλάτος στο μέτωπο και το μικρότερο στο πηγούνι. Είναι το αντίθετο των δυο προηγούμενων τύπων. Είναι γνωστό ως το πρόσωπο του αέρα, και αντιπροσωπεύει ένα φωτεινό, εύθυμο η αιματώδη χαρακτήρα. Παρόλο που όσοι έχουν ένα τέτοιο πρόσωπο δεν είναι συνήθως πολύ ψηλοί, το σώμα τους είναι ευλύγιστο και με καλές αναλογίες. Τα χαρακτηριστικά τους είναι συνήθως κανονικά και ισορροπημένα, με εξαίρεση το στόμα, που μπορεί να είναι είτε πολύ μικρό η πολύ μεγάλο. Το δέρμα τους είναι απαλό και καθαρό και η χροιά του χρώματος λαδί. Τα μεγάλα μάτια τους μπορεί να είναι είτε ανοιχτόχρωμα, η σκούρα και μερικές φορές σχεδόν μαύρα. Η μύτη τους έχει μια λεπτή ράχη, αλλά συχνά φαρδαίνει στην βάση της σχηματίζοντας μεγάλα ρουθούνια. Τα δόντια τους είναι μικρά, με όμορφο σχήμα. Αν έχουμε αυτό το μάλλον ασυνήθιστο τύπο προσώπου, με το πλατύ μέτωπο και το μυτερό πηγούνι, τότε είμαστε ένα σχετικά νευρικό και ανήσυχο άτομο και πολύ δύσκολα χαλαρώνουμε η μένουμε ακίνητοι. Η σωματική μας ακινησία συναγωνίζεται με αυτή του μυαλού μας, το οποίο σκέπτεται συνεχώς και ανησυχεί, η απορροφά γεγονότα. Μας αρέσει να γνωρίζουμε τα πράγματα και να έχουμε πολλές πληροφορίες, γιατί η γνώση μας παρέχει κοινωνική θέση και δύναμη. Προτιμάμε να εργαζόμαστε με το κεφάλι μας παρά με τα χέρια κι έχουμε μια ικανότητα να διδάσκουμε και να οργανώνουμε τους άλλους. Μας αρέσει η συζήτηση και η επιχειρηματολογία. Το εύστροφο πνεύμα και η πειστική γλώσσα μας, μας βοηθούν να επηρεάζουμε τους συντρόφους μας και μας δίνουν ακόμα την ικανότητα να πουλάμε εμπορεύματα, να διευθετούμε συζητήσεις, να κανονίζουμε συναντήσεις και να προτείνουμε λύσεις σε διάφορα προβλήματα.
Το πρόσωπο με σχήμα ανεστραμμένου τραπεζίου
Πρόκειται για ένα συνηθισμένο πρόσωπο και το πιο κοντινό στο ωοειδές σχήμα που αγαπούν οι καλλιτέχνες. Τα μάτια είναι μεγάλα κι έχουν μακριές βλεφαρίδες και ελκυστική λάμψη. Η μύτη είναι ευθεία, ενώ τα ρουθούνια διαστέλλονται και συστέλλονται, τα κόκκινα καλοσχηματισμένα χείλη και το μεγάλο στόμα δίνουν στην γυναίκα μια σεξουαλική εμφάνιση. Το δέρμα του είναι απαλό καθαρό και ακτινοβόλο και τα μάγουλα του έχουν μια ροδαλή απόχρωση. Τα πυκνά του μαλλιά μεγαλώνουν γρήγορα και δείχνουν καλύτερα όταν είναι μακριά. Το ισχυρά διαμορφωμένο σαγόνι του σχηματίζει το αρρενωπότερο μέρος του προσώπου. Όποιος έχει αυτό το πρόσωπο είναι ζεστοί και στοργικοί με έναν εξωστρεφή χαρακτήρα και μια γενικά ανεβασμένη προσωπικότητα. Τους αρέσουν οι άνθρωποι και η συντροφιά τους, είναι δραστήριοι και κοινωνικοί. Έχουν κλίση προς την τέχνη, το τραγούδι, το χορό και το θέατρο. Είναι πολύ ευκολόπιστοι και συχνά μπορούν να πέσουν θύμα εκμετάλλευσης.
Το Ορθογώνιο Πρόσωπο
Αυτό το πρόσωπο χαρακτηρίζεται από το ότι το μήκος του είναι μεγαλύτερο από το πλάτος, καθώς και από τη σταθερότητα του πλάτους του, που σε αυτό μοιάζει με το τετράγωνο πρόσωπο. Αυτό το πρόσωπο το έχουν συνήθως αυτοί που είτε γεννιόνται, η ανέρχονται σε κάποια υψηλή θέση της κοινωνίας. Η Βασίλισσα Ελισάβετ έχει ένα στενόμακρο ασπριδερό και ρυτιδωμένο πρόσωπο, το ίδιο και ο φιλόσοφος Τόμας χόουμπς. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές και ευχάριστο πρόσωπο. Το μέτωπο είναι ψηλό και φαρδύ, ανερχόμενο απότομα πάνω από τα τοξωτά φρύδια και κερδίζοντας ύψος, τουλάχιστον στον άνδρα, επειδή υποχωρεί η γραμμή των μαλλιών. Έχει συνήθως μια η περισσότερες έντονες οριζόντιες ρυτίδες. Τα μάτια του είναι μεγάλα καθαρά και φωτεινά κι εστιάζονται στον κόσμο με ένα βλέμμα ενδιαφέροντος. Οι άκρες τους διακοσμούνται από ρυτίδες, προσθέτοντας μεγαλοπρέπεια και οξύνοια στην έκφρασή του. Η μύτη του είναι ελληνικού η ρωμαϊκού τύπου και είναι μακριά, πλατιά και πεταχτή. Τα αυτιά του έχουν μεγάλους λωβούς και βρίσκονται κοντά στο κεφάλι. Το μετρίου μεγέθους στόμα του, με τα ευκρινή, αν και όχι γεμάτα χείλη του, δεν υποβαθμίζεται από την σταθερότητα του σαγονιού. Το δέρμα του είναι απαλό και όμορφο ενώ η ωχρότητα του φωτίζεται από τις κοκκινίλες στα μάγουλα. Όποιος έχει αυτό το είδος προσώπου είναι αρκετά τυχερός, αντιπροσωπεύει έναν ευθύ και τίμιο χαρακτήρα κι ένα συχνά αξιοσημείωτο πεπρωμένο.
ΑΥΤΙΑ
Τα αυτιά αποκαλύπτουν από την θέση, το σχήμα και το χρώμα τους πολλά πράγματα για τον χαρακτήρα μας και γι’αυτό δεν πρέπει να τα αγνοούμε, αν και η παρατήρηση τους είναι συχνά δύσκολη γιατί τα κρύβουν τα μαλλιά. Τα εύκαμπτα εξωτερικά πτερύγια, που ονομάζουμε αυτιά, χρησιμεύουν μόνο για την κατεύθυνση των ηχητικών κυμάτων μέσα στην ακουστική κοιλότητα και επομένως στο τύμπανο, απ’όπου τρία μικρά οστά μεταδίδουν τις δονήσεις τους από το μέσο αυτί προς το εσωτερικό αυτί, όπου μετατρέπονται σε νευρικές ωθήσεις και μεταβιβάζονται στα ακουστικά κέντρα του εγκεφάλου. Τα πτερύγια είναι φτιαγμένα από εύκαμπτο χόνδρο ο οποίος καλύπτεται με δέρμα. Η κίνησή τους είναι υποτυπώδης στον άνθρωπο, αν και σε άλλα θηλαστικά μπορούν να στραφούν και να κατευθυνθούν με ακρίβεια προς μια συγκεκριμένη ηχητική πηγή, προκειμένου να συλλάβουν και τους λεπτότερους ακόμα ήχους. Το μέγεθος και η εμφάνιση των αυτιών διαφέρει πολύ από άτομο σε άτομο. Το σχήμα τους είναι μοναδικό. Αυτό οδήγησε, πριν την εισαγωγή των δαχτυλικών αποτυπωμάτων, στην υπόθεση ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση των εγκληματιών. Το μέγεθος των αυτιών είναι σημαντικό. Στην ιδανική περίπτωση πρέπει να είναι μεγάλα, αλλά σε αναλογία με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του προσώπου. Τα μικρά αυτιά συνήθως ανήκουν σε “αργόστροφο” και εύκολα παρασυρόμενο άτομο, δύσκολα μπορεί να αποφύγει τα προβλήματα. Τα πολύ μεγάλα αυτιά δημιουργούν κάποια δυσαναλογία στο πρόσωπο. Δείχνουν ότι το άτομο είναι ανώριμο, με παιδιάστικα γνωρίσματα όπως η πλεονεξία, το κατσούφιασμα και ο εγωισμός, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τις σχέσεις του με τους άλλους. Αν το πάνω μέρος των αυτιών μας είναι στρογγυλό, τότε έχουμε έναν ανοιχτό κι ενθουσιώδη χαρακτήρα, ενώ αν είναι επίπεδο είμαστε πιο ελεγχόμενοι και λειτουργούμε καλύτερα σε ένα ήρεμο και συγκροτημένο περιβάλλον. Τα μυτερά αυτιά έχουν αρνητική σημασία, αποκαλύπτοντας ένα εγωιστικό, απαιτητικό και μερικές φορές επιθετικό άτομο, Αυτές οι τάσεις αναδύονται στο χειρότερό τους βαθμό, όταν τα αυτιά είναι λεπτά και μικρά. Ο λωβός του αυτιού είναι πολύ σημαντικός, γιατί μπορεί να αποκαλύψει πολλά πράγματα για τον χαρακτήρα, πρέπει λοιπόν να τον εξετάσουμε με προσοχή. Πριν από πολλά χρόνια οι άνθρωποι αντιλήφθηκαν ότι το αυτί μοιάζει με έμβρυο που είναι έτοιμο να γεννηθεί. Σε αυτή την περίπτωση ο λωβός αντιστοιχεί στο κεφάλι του εμβρύου, πράγμα που μας βοηθά να καταλάβουμε γιατί σχετίζεται με τις διανοητικές ικανότητες του ατόμου. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που οι βελονιστές τοποθετούν βελόνες στο λωβό του αυτιού, για να θεραπεύσουν τις διάφορες εγκεφαλικές παθήσεις. Οι καλύτεροι και οι πιο τυχεροί λωβοί είναι μεγάλοι, στρόγγυλοι και εύσαρκοι. Αν οι λωβοί των αυτιών μας εμφανίσουν ένα τέτοιο σχήμα, τότε όχι μόνο έχουμε ένα έξυπνο μυαλό αλλά και μεγάλη αντίληψη. Οι μεγάλοι λωβοί είναι σημάδι μακροζωίας.
ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ
Το μέτωπο σχηματίζει την άνω ζώνη του προσώπου, αντιπροσωπεύοντας τις νοητικές ικανότητες του ατόμου. Το σχήμα του μετώπου προσδιορίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος από την γραμμή των μαλλιών. Αυτή μπορεί να είναι ευθεία, η να κάμπτεται προς τα πάνω για να σχηματίσει ένα ημικύκλιο η ένα σημείο, είτε μπορεί να χαμηλώνει προς τα κάτω σχηματίζοντας ένα κεφαλαίο Μ. Αυτά τα διάφορα σχήματα της γραμμής των μαλλιών, όχι μόνο μεταβάλλουν τη σημασία του μετώπου, αλλά διαμορφώνουν επίσης και το συνολικό του σχήμα. Το ύψος του μετώπου μετριέται από το μέσον του τμήματος ανάμεσα στα μάτια μέχρι την γραμμή των μαλλιών. Αυτή η απόσταση πρέπει να είναι στην ιδανική περίπτωση ίση με το μήκος της μύτης, καθώς και με το ύψος της κάτω ζώνης του προσώπου. Δεν είναι καλό σημάδι, να έχει το μέτωπο μικρότερο ύψος από οποιαδήποτε από αυτές τις δυο ζώνες, γιατί τότε δείχνει μια περιορισμένη διάνοια και την έλλειψη πνευματικού σπινθήρα. Από την άλλη μεριά, το ψηλό μέτωπο φανερώνει μια ισχυρή διάνοια κι ένα σπινθηροβόλο πνεύμα. Δεν πρέπει ωστόσο το ύψος του να υπερβαίνει αισθητά το ύψος οποιασδήποτε από τις δυο χαμηλότερες ζώνες, αφού τότε δείχνει προβλήματα στη σκέψη και μια ανικανότητα συνεννόησης με τους άλλους ανθρώπους. Είναι σημαντικό, να μην υπερεκτιμούμε το ύψος των ανδρών, στους οποίους η γραμμή των μαλλιών συνεχώς υποχωρεί. Η απώλεια μαλλιών δεν προσθέτει ύψος στο πραγματικό μέτωπο, του οποίου το πάνω όριο μπορεί να προσδιοριστεί πάντα με μια κοντινή εξέταση. Ένας κανόνας είναι ότι το μέτωπο δεν πρέπει να έχει ύψος μικρότερο από πέντε εκατοστά και μεγαλύτερο από εννέα περίπου εκατοστά. Το πλάτος του μετώπου προσδιορίζεται από την απόσταση των γραμμών των δυο κροτάφων, μετρούμενη δυόμιση εκατοστά πάνω από τα φρύδια. Παρόλο που αυτό προσδιορίζεται φυσιολογικά από το μέγεθος του κρανίου, μπορούμε να πούμε γενικά ότι ένα φαρδύ μέτωπο έχει πλάτος τουλάχιστον δεκαπέντε εκατοστά. Το πλάτος του μετώπου δείχνει την ευρύτητα άποψης και τον βαθμό κατανόησης του ατόμου, προσόντα που είναι μεγαλύτερα αν το μέτωπο είναι φαρδύ και μικρότερα αν είναι στενό. Ένα στενό μέτωπο σχηματίζεται συνήθως όταν τα μαλλιά των κροτάφων αναπτύσσονται προς τα εμπρός.
ΤΑ ΦΡΥΔΙΑ
Τα φρύδια είναι σύμφωνα με τους κινέζους, ένα από τα πέντε ζωτικά χαρακτηριστικά του προσώπου και μάλιστα μεγάλης σπουδαιότητας. Τα φρύδια αποτελούν τα σύνορα ανάμεσα στην Άνω και την Μεσαία ζώνη του προσώπου, χωρίς να ανήκουν πλήρως σε καμία από αυτές, αλλά μάλλον και στις δυο συγχρόνως. Αυτό τους δίνει μια κάπως αστάθμητη ιδιότητα και για αυτό είναι δύσκολο να ερμηνευθούν, ιδιαίτερα από το ανεκπαίδευτο μάτι. Οι βιολόγοι πιστεύουν ότι ο σκοπός των φρυδιών είναι να σταματούν τον ιδρώτα που τρέχει από το μέτωπο, εμποδίζοντας τον να φτάσει στα μάτια. Είναι λοιπόν χρήσιμα και λειτουργικά. Πρέπει να είναι συνεπώς αρκετά μακριά και πυκνά για να εκτελούν αυτή την εργασία τους και αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν πολύ κοντά η πολύ λεπτά φρύδια, όχι μόνο να είναι ατελείς από αυτή την άποψη, αλλά είναι και κάπως ελαττωματικοί σε σχέση με τις ιδιότητες που αυτά αντιπροσωπεύουν. Παρόμοια, τα φρύδια δεν πρέπει να είναι πολύ πυκνά, ούτε πολύ κοντά μεταξύ τους, η στην χειρότερη περίπτωση να συναντιόνται στο μέσον του προσώπου, δημιουργώντας ένα εμπόδιο ανάμεσα στην άνω και την μεσαία ζώνη. Ένα τέτοιο εμπόδιο δείχνει ότι οι νοητικές ιδιότητες που αντιπροσωπεύονται από την πρώτη ζώνη, κρατιούνται χωριστά από τις πιο ανθρώπινες ιδιότητες που συμβολίζει η δεύτερη, αποκαλύπτοντας έτσι την έλλειψη συνείδησης. Στην πραγματικότητα τα πυκνά φρύδια δείχνουν ένα ισχυρό εγώ. Αντιπροσωπεύουν το άτομο που θέλει να προχωρήσει μπροστά και να σημαδέψει με την παρουσία του τον κόσμο και το οποίο δεν θα αφήσει κανέναν να σταθεί εμπόδιο στον δρόμο του. Αυτός είναι ο λόγος που όσοι γίνονται ηγέτες έχουν συνήθως πυκνά φρύδια. Τα φρύδια συμβολίζουν τη συναισθηματική μας κατάσταση και το βαθμό της κατανόησης που υπάρχει ανάμεσα στο κεφάλι και την καρδιά μας. Με αυτή την έννοια, δείχνουν πόσο καλές είναι οι σχέσεις μας με τους άλλους, ιδιαίτερα με τα κοντινά μας πρόσωπα. Χρησιμεύουν ακόμα σαν οδηγός, μαζί με τα αυτιά και το μέτωπο, για την διανοητική μας ικανότητα. Στην ιδανική περίπτωση τα φρύδια πρέπει να είναι σε αρμονία με το υπόλοιπο μέρος του προσώπου μας. Έτσι το μέγεθός τους δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ μεγάλο, ούτε πολύ μικρό. Το καλύτερο είναι να σχηματίζουν ένα απαλό τόξο πάνω από το κάθε μάτι, να είναι πυκνότερα στις εσωτερικές άκρες τους και να γίνονται βαθμιαία λεπτότερα καθώς απομακρύνονται προς τα πάνω. Το χρώμα τους πρέπει να είναι ίδιο με το χρώμα των μαλλιών, διότι τα φρύδια που είναι πιο σκούρα η πιο ανοιχτά από το φυσικό χρώμα των μαλλιών μας, καταστρέφουν την αρμονία του προσώπου. Οι τρίχες τους πρέπει να βρίσκονται κατά μήκος του άξονά τους και να έχουν τέτοια κατεύθυνση ώστε να απομακρύνονται από την κεντρική γραμμή του προσώπου. Δεν είναι καλό σημάδι, όταν οι τρίχες τους είναι φουντωτές η έχουν άνισο μήκος. Τα φρύδια πρέπει να είναι καλοσχηματισμένα, να μην σπάνε και να μην είναι άνισα. Μερικά παραδείγματα: όταν τα φρύδια έχουν κλίση προς τα πάνω, αποκαλύπτουν στο άτομο έναν εγωιστή, που του αρέσει μόνο ο δικός του τρόπος και ο οποίος πιστεύει ότι έχει πάντα δίκιο, Όταν τα φρύδια καμπυλώνονται στα εξωτερικά τους άκρα προς τα κάτω, φανερώνουν ένα δειλό και όχι ιδιαίτερα ικανό άτομο, για το οποίο ο φόβος του κόσμου και η έλλειψη αυτοπεποίθησης κάνουν πολύ δύσκολη την επιτυχία του… Ακόμα ένα παράδειγμα, όταν οι τρίχες των φρυδιών έχουν κατεύθυνση προς τα πάνω αποκαλύπτουν ένα τολμηρό και αποφασιστικό άτομο, ενώ όταν έχουν κατεύθυνση προς τα κάτω δείχνουν μια έλλειψη ενέργειας και αυτοπεποίθησης κι επομένως ένα λιπόψυχο άτομο. Τα πολύ λεπτά φρύδια δείχνουν έλλειψη εσωτερικού σπινθήρα και αποφασιστικότητας, αν και αυτές οι ιδιότητες δεν λείπουν εντελώς όταν το μέτωπο προεξέχει.
MATIA
Τα μάτια είναι όργανα της όρασης, κάθε μάτι είναι ένας σφαιρικός βολβός γεμάτος υγρό, που βρίσκεται μέσα σε μια κόγχη του κρανίου και ο οποίος μπορεί να περιστραφεί με την βοήθεια των μυών του ματιού. Το φως μπαίνει μέσα σε αυτόν από ένα κυκλικό άνοιγμα, την κόρη του ματιού, που φαίνεται όταν κοιτάμε το μάτι από μπροστά σαν μια μεγάλη μαύρη κηλίδα. Η κόρη περιβάλλεται από έναν έγχρωμο εξωτερικό κύκλο του βολβού του ματιού, την ίριδα, που στις περισσότερες φυλές του κόσμου έχει καστανό χρώμα, ενώ στους Ευρωπαίους το χρώμα της μεταβάλλεται από το σκούρο καστανό μέχρι το ξεπλυμένο μπλε. Το υπόλοιπο τμήμα του ματιού είναι γνωστό σαν ασπράδι. Τα μάτια προστατεύονται από τα βλέφαρα που μπορούν να ανοιγοκλείνουν, καθώς και από τις βλεφαρίδες τις μικρές τρίχες που προεξέχουν από αυτά. Η επιφάνεια του ματιού διατηρείται υγρή από τα δάκρυα, ένα ειδικό αντισηπτικό υγρό που τα κάνει να λάμπουν. Τα μάτια πρέπει να είναι σε αρμονία με το υπόλοιπο πρόσωπο, να μην είναι ούτε πολύ μεγάλα, ούτε πολύ μικρά, ούτε εξογκωμένα ούτε βαθουλωμένα. Πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο ύψος και να είναι οριζόντια, χωρίς να κλίνουν προς τα πάνω η προς τα κάτω, όταν τα μάτια είναι χαλαρά και κοιτάνε μπροστά, πρέπει οι ίριδες τους να καλύπτονται κάπως από τα βλέφαρα, έτσι ώστε να μην φαίνεται το ασπράδι που υπάρχει από πάνω η κάτω. Το ασπράδι του ματιού πρέπει να μην έχει ορατά αιμοφόρα αγγεία, να μην είναι ξεθωριασμένο και να μην έχει κηλίδες. Τα μάτια που έχουν όλα αυτά τα θετικά χαρακτηριστικά δείχνουν ένα τίμιο άτομο, αξιόπιστο, γεμάτο αυτοπεποίθηση, που έχει μια εσωτερική ηρεμία. Το πιο σπουδαίο όμως χαρακτηριστικό των ματιών είναι η λάμψη και η φωτεινότητά τους. Αυτό το μοναδικό φαινόμενο δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του φωτός με τα δάκρυα πάνω στην επιφάνεια του ματιού και όχι μόνο του δίνει μια ζωντάνια, αλλά παρέχει επίσης κι ένα μέτρο εκτίμησης του εσωτερικού σπινθήρα του ατόμου. Τα φωτεινά, ζωντανά μάτια ανήκουν σε ένα ζωντανό ευδιάθετο άτομο, ενώ τα άτονα μάτια και χωρίς λάμψη ανήκουν σε ένα κουρασμένο, απελπισμένο και πνευματικά αποτυχημένο άτομο. Τα λαμπερά μάτια, όταν συνδυάζονται με μια άμεση και διεισδυτική ματιά, λένε ότι είναι κυριαρχικά. Αυτό το βλέμμα το έχουν όσοι βρίσκονται σε μια θέση εξουσίας και δύναμης. Ενώ όσοι δεν έχουν αυτό το είδος ματιών, συνήθως δεν είναι σε υψηλές θέσεις, ανεξάρτητα από το πόσο καλά είναι τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του προσώπου τους. Η παρουσία αιμοφόρων αγγείων στο ασπράδι του ματιού είναι κακό σημάδι, αυτό δείχνει ανησυχία, διαταραγμένο νου και πιθανά ένα βίαιο χαρακτήρα. Τα μάτια που έχουν κλίση προς τα επάνω δείχνουν ένα περήφανο, αλαζονικό άτομο, το οποίο πιστεύει ότι ο κόσμος είναι δικός του και θέλει να επωφεληθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τις ευκαιρίες που εμφανίζονται στον δρόμο του. Είναι εκδηλωτικό, ενεργητικό και έτοιμο πάντα να ριψοκινδυνεύσει. Είναι εύκολο να φανταστούμε πως ένα τέτοιο άτομο, αν του δοθεί η ευκαιρία, μπορεί να οδηγηθεί προς την παρανομία η το έγκλημα. Τα μάτια που έχουν κλήση προς τα κάτω, έχουν ένα πένθιμο βλέμμα, παρόλα αυτά δείχνουν ανθρωπιά, γενναιοδωρία και καλοσύνη, ένα άτομο του οποίου το μεγαλύτερο σφάλμα είναι η προθυμία του να πιστέψει τις ιστορίες κακοτυχίας εκείνων που θέλουν να εκμεταλλευτούν την καλοσύνη του. Αυτός ο τύπος έχει σταθερά συναισθήματα και συνήθως ο γάμος του διαρκεί πολύ.
ΜΥΤΗ
Οι μεγάλες μύτες έχουν συνδεθεί από παλιά, τουλάχιστον για τους άνδρες, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος σεξουαλικά όργανα, ενώ οι μικρές μύτες σε σεξουαλικά όργανα ανεπαρκών διαστάσεων. Η σημασία της μύτης για το χαρακτήρα ενός ατόμου αναγνωρίστηκε από τον Αριστοτέλη κι επιβεβαιώθηκε ουσιαστικά από όλους τους μετέπειτα διάσημους φυσιογνωμιστές. Όπως ανέφερα πιο πάνω η αναλογία του προσώπου είναι 3 μύτες το ύψος, και 2 μύτες το πλάτος, αν η μύτη δεν είναι σε ίση αναλογία με το υπόλοιπο πρόσωπο, τότε έχουμε μια δυσμορφία, που υποδηλώνει γενετικές ανωμαλίες. Για παράδειγμα, μια μακριά μύτη που το μήκος της είναι μεγαλύτερο από το ύψος του μετώπου η το ύψος της κάτω ζώνης, δείχνει ένα λιγότερο ανοιχτό χαρακτήρα και μια πιο ψυχρή συμπεριφορά. Στην πλειοψηφία έχει εξακριβωθεί ότι το άτομο που έχει μακριά μύτη, εμφανίζει την τάση να είναι υπερβολικά υπερήφανο, και να περιφρονεί όσους προσπαθούν να βελτιώσουν την ζωή τους. Το μήκος της μύτης πρέπει να κριθεί με βάση το πλάτος της. Δηλαδή μια πλατιά μύτη δείχνει σταθερότητα και μονιμότητα σκοπού, ενώ μια στενή μύτη φανερώνει μια πιο επιπόλαια και ασταθή συμπεριφορά. Έτσι η μακριά και στενή μύτη ανήκει στον ερασιτέχνη, που είναι συχνά πνευματώδης και χαριτωμένος, αλλά του λείπει η ουσία, ενώ η μακριά και πλατιά μύτη παραπέμπει σε ένα άτομο με καλύτερη συγκέντρωση και πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα, ιδιότητες που το βοηθούν στην επιτυχία. Αυτό το πλάτος όμως θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένο στο κάτω μέρος της μύτης, και να είναι σε ισορροπία πάντα με το υπόλοιπο πρόσωπο, και όχι στην κορυφή. Οι μύτες που είναι πολύ μακριές ανήκουν σε άτομα ευγενικού χαρακτήρα, με πνευματικές κλίσεις όπως ο πρίγκιπας Κάρολος της Αγγλίας και ο κληρικός του δεκάτου αιώνα επίσκοπος κεν. Οι κοντές μύτες σαν του φρανκ σινάτρα όχι μόνο καταστρέφουν την ισορροπία του προσώπου, αλλά δείχνουν κι ένα πιο ελεύθερο, λιγότερο υπεύθυνο και μερικές φορές αναξιόπιστο άτομο, που το μόνο το ενδιαφέρει είναι να περνά καλά. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν την τάση να είναι αχαλίνωτοι και δεν τους νοιάζει να παραβιάζουν τους νόμους όταν το θεωρούν απαραίτητο. Πάλι όμως, η πλατύτερη μύτη δείχνει μεγαλύτερη συναισθηματική σταθερότητα από μια λεπτή, κι επομένως ένα πιο σταθερό άτομο. Η Ιδανική μύτη, εκτός από ότι πρέπει να έχει ίδιο ύψος με το μέτωπο και με την κάτω ζώνη του προσώπου, πρέπει να εμφανίζει ευθεία ράχη που να μη γέρνει προς τη μια η την άλλη μεριά, στρογγυλή σαρκώδη άκρη, καλοσχηματισμένα πλατιά πτερύγια και τα ρουθούνια της να μη φαίνονται όταν την κοιτάμε από μπροστά. Μια σχεδόν ιδανική μύτη είχε η ηθοποιός Νόρμα Σίρερ. Αυτή η μύτη είναι γνωστή σαν Ελληνική μύτη, αν και οι τύποι που παριστάνονται στα ελληνικά νομίσματα, εκτός από το ότι έχουν ευθεία ράχη, συνεχίζουν και μια συνεχή η σχεδόν συνεχή γραμμή με το μέτωπο. Ο Μακεδόνας βασιλιάς Μέγας Αλέξανδρος είχε μια κλασσική ελληνική μύτη, όπως κι ο Έλβις Πρίσλεϊ, Εντούτοις, και η μύτη του μεγάλου Αλεξάνδρου, και η μύτη του Πρίσλεϊ είχαν το ψεγάδι να είναι πολύ πλατιές στην κορυφή τους, ανάμεσα στα μάτια, που αυτό είναι σημάδι για ένα πρόωρο θάνατο. Η Ελληνική μύτη όχι μόνο συμβολίζει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, με ευγενική διάθεση, αλλά και αγάπη για την τέχνη, την μουσική και την φυσική κυριαρχία….
ΤΟ ΣΤΟΜΑ
Το ιδανικό στόμα είναι μετρίου μεγέθους κι έχει παχιά, καλοσχηματισμένα χείλη, ίδιου πάχους το καθένα, με ανοιχτό κόκκινο χρώμα. Το κάθε χείλος του στόματος πρέπει να είναι είδωλο του άλλου. Όταν τα χείλη είναι κλειστά, πρέπει να μην αφήνουν κενό χώρο ανάμεσά τους και οι άκρες τους να γυρίζουν προς τα επάνω. Πρέπει επίσης να έχουν μια φυσική ακτινοβολία, χωρίς να υγραίνονται από το σάλιο. Τα χείλη ενός άντρα πρέπει να είναι σταθερά αλλά όχι σκληρά και μιας γυναίκας μαλακά αλλά όχι πλαδαρά. Αν έχουμε ένα τέτοιο στόμα τότε είμαστε ζεστό και τίμιο άτομο, νοιαζόμαστε για τους άλλους κι έχουμε αποφασιστικότητα και σταθερό σκοπό. Ένα μεγάλο στόμα δείχνει ένα εκδηλωτικό, εξωστρεφές, ανοιχτό και γενναιόδωρο άτομο. Αυτές οι ιδιότητες τραβούν περισσότερο την προσοχή και δημιουργούν μεγαλύτερη δημοτικότητα από αυτές που έχει ο ιδιοκτήτης ενός μέτριου στόματος. Ένα όμως μεγάλο στόμα δείχνει επίσης την έλλειψη συγκεκριμένου σκοπού και μια ορισμένη αναποφασιστικότητα, που κάνει συχνά το άτομο να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί τις κοινωνικές του ικανότητες, ενώ το δυνατό του γέλιο και η επιθυμία του για συντροφιά προκαλούν την περιφρόνηση αυτών που πετυχαίνουν στην ζωή τους. Οι Γυναίκες όμως με μεγάλο στόμα έχουν την τάση να προοδεύουν πιο εύκολα από τους αντίστοιχους άντρες. Τα πάνε ιδιαίτερα καλά στην βιομηχανία της διασκέδασης και στις επιχειρήσεις. Οι άνθρωποι που έχουν μικρό στόμα είναι πιο εσωστρεφείς και πιο προσεκτικοί. Πραγματικά ένα μικρό στόμα δείχνει πολλές φορές την έλλειψη αυτοπεποίθησης και μια αντίστοιχη καχυποψία για τα κίνητρα και τις πράξεις των άλλων ανθρώπων. Είτε αποφεύγουν την συντροφιά, η την ανέχονται για να ανακαλύψουν σε ποια πράγματα είναι ικανοί οι άλλοι. Απεχθάνονται επίσης να ξοδέψουν άσκοπα χρήματα. Τα λεπτά χείλη δείχνουν την έλλειψη ζεστασιάς και γνήσιας συμπάθειας για τους άλλους, ιδιότητες που εξαρτώνται άμεσα από την λεπτότητα των χειλιών και οι οποίες δείχνουν έτσι ότι ο ιδιοκτήτης τους έχει ελάχιστους φίλους και θα περάσει μάλλον, ιδιαίτερα σαν μεσήλικας, μια μοναχική ζωή. Τα λεπτά χείλη που δεν εφαρμόζουν σωστά η τα οποία είναι στραβά η γενικά ανισόρροπα, δείχνουν έναν σκληρό και εκδικητικό χαρακτήρα. Ένα μικρό στόμα με λεπτά χείλη αποκαλύπτει ένα ψυχρό, κλειστό κι εχθρικό άτομο, του οποίου οι ιδιότητες προέρχονται από το κόμπλεξ κατωτερότητας που χαρακτηρίζει αυτόν τον τύπο. Τα παχιά και καλοσχηματισμένα χείλη είναι πάντα ένα καλό σημάδι, αν και δεν μπορούν να θεωρηθούν ιδανικά, παρά μόνο αν έχουν ίδιο μέγεθος, γυρίζουν στις άκρες τους προς τα επάνω και εφάπτονται κατά μια ελαφρώς καμπύλη γραμμή. Άλλα παραδείγματα, ο καίσαρ λομπρόζο παρατήρησε ότι τα χείλη των βιαστών κι επίσης των δολοφόνων είναι συχνά παχύτερα από τον μέσο όρο. Είναι εύσαρκα, φουσκωτά και προεξέχουν κάπως από το πρόσωπο. Πράγματι στην πλειοψηφία, ένα προεξέχον πάνω χείλος σε έναν άντρα δείχνει μια ισχυρή σεξουαλική ορμή. Αν με το χαμόγελο φαίνονται και τα πάνω ούλα φανερώνεται μια καταθλιπτική τάση που μπορεί να βλάψει την ευτυχία του ατόμου και να επηρεάσει την σταδιοδρομία του. Όταν με το χαμόγελο φανερώνονται τα πάνω και κάτω δόντια, έχουμε ένα άτομο με ανοιχτό, δίκαιο και γενναιόδωρο χαρακτήρα, το οποίο όμως μπορεί να υποφέρει από τις επιθέσεις και την αντιπάθεια των άλλων. Το χαμόγελο αυτό, το έχουν ωστόσο συχνά και γυναίκες με μια χαμηλή ηθική.
ΠΗΓΟΥΝΙ, ΖΥΓΩΜΑΤΙΚΑ
Ο Λομπρόζο παρατήρησε ότι τα πηγούνια των γεννημένων εγκληματιών έχουν την τάση να είναι είτε μικρά και ασαφή, είτε υπερβολικά μακριά η κοντά, είτε επίπεδα όπως αυτά των πιθήκων. Τα πηγούνια αυτού του είδους δεν δείχνουν οπωσδήποτε εγκληματικότητα, αλλά μάλλον την έλλειψη δυναμισμού και αποφασιστικότητας. Έτσι το πηγούνι μας δείχνει πόση θέληση διαθέτουμε και επίσης, όπως τα χείλη, την ικανότητά μας να αγαπάμε και την ανάγκη να μας αγαπούν. Το πηγούνι, στην ιδανική περίπτωση, όταν κοιτάζουμε από μπροστά, πρέπει να είναι φαρδύ, βαθύ και χοντρό. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε ένα δυνατό χαρακτήρα, μια ιδιαίτερη αποφασιστικότητα. Ένα φαρδύ και στρογγυλό πηγούνι δείχνει γενναιοδωρία, πλούσια συναισθήματα, άνεση στους τρόπους κι ένα καλό χιούμορ, ένα βαθύτερο πηγούνι φανερώνει μια τάση για εξουσία, ένα φαρδύ τετράγωνο πηγούνι δείχνει σταθερότητα κι εντιμότητα, ένα φαρδύ πηγούνι που προεξέχει λίγο προς τα μπροστά, ενισχύει την δύναμη του κατόχου του και τις θετικές ιδιότητες που έχει. Το Στενό η μυτερό πηγούνι δείχνει έναν πιο αδύναμο χαρακτήρα και λιγότερη ενέργεια η ορμή από αυτήν ενός φαρδιού πηγουνιού. Ένα πλατύ σαγόνι δείχνει μεγάλη θέληση και ενέργεια. Τα ζυγωματικά είναι στην πραγματικότητα τα κάτω όρια των οφθαλμικών κογχών, τα οποία φαρδαίνουν καθώς προχωρούν από την μύτη προς τα κάτω. Τα ζυγωματικά δείχνουν τη δύναμη της επιβολής και το βαθμό της επιρροής που πρόκειται να επιτύχουμε. Αν έχουμε ψηλά, ορατά και καλά καλυμμένα ζυγωματικά αυτό συμβολίζει κύρος και εξουσία, ενώ αν τα ζυγωματικά είναι ψηλά και ορατά αυτό σημαίνει αυταρχισμό και σκληρότητα.
Ο ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΜΠΡΟΖΟ
Ο Εγκληματίας, η μάλλον ένα ορισμένο είδος εγκληματία, μπορεί να έχει χαρακτηριστικό πρόσωπο. Η εξέτασή του θα μας χρησιμεύσει στην τέχνη της φυσιογνωμίας, και θα βοηθήσει αρκετά τους εκπαιδευόμενους σε αυτά τα σεμινάρια, ώστε να αποφεύγουν να εμπλέκονται συνειδητά η ασυνείδητα με τα πιο επικίνδυνα και βιαιότερα μέλη της κοινωνίας μας. Πρωτοπόρος στην έρευνα της εγκληματικής φυσιογνωμίας υπήρξε ο Τσέζαρε Λομπρόζο, ιδρυτής της σύγχρονης η θετικιστικής σχολής της Εγκληματολογίας.
Ο Τσέζαρε Λομπρόζο γεννήθηκε στις 6 Νοεμβρίου του 1835 στην Βερόνα. Καταγόταν από εβραϊκή ευκατάστατη οικογένεια. Το 1852 ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Παβίας, τις οποίες τελείωσε το 1858. Την περίοδο του Αυστρο-ιταλικού πολέμου του 1859 υπηρέτησε ως στρατιωτικός γιατρός. Το 1866 έγινε λέκτορας του Πανεπιστημίου της Παβίας και αργότερα έγινε καθηγητής ψυχολογίας και ιατροδικαστικής στο ίδιο Πανεπιστήμιο και μετέπειτα στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο.
Αργότερα, ο Λομπρόζο έγινε διευθυντής στο άσυλο του Πεζάρο, γεγονός που αποδείχθηκε μια θαυμάσια και εποικοδομητική εμπειρία γι’ αυτόν. Εκείνη την περίοδο ετοίμασε και παρουσίασε στις αρμόδιες υπουργικές αρχές μια πρόταση που αφορούσε την ίδρυση ασύλων για διανοητικά διαταραγμένα άτομα που είχαν διαπράξει έγκλημα και για επικίνδυνα διανοητικά διαταραγμένα άτομα που δεν ήταν εγκληματίες.
Στις 10 Απριλίου του 1870 παντρεύτηκε τη Νίνα ντε Μπενεντέτι και απέκτησαν πέντε παιδιά. Το δεύτερο παιδί του, η Τζίνα Λομπρόζο, έγραψε αργότερα τη βιογραφία του. Πέθανε το 1909 σε ηλικία 74 ετών.
Στην αρχή ο Λομπρόζο εργάστηκε σαν στρατιωτικός γιατρός, εποχή κατά τη οποία εντυπωσιάστηκε από ένα βασικό χαρακτηριστικό που ξεχώριζε κατά την άποψή του, τον τίμιο στρατιώτη από τον ανήθικο συνάδελφό του, την έκταση των τατουάζ στο σώμα του δεύτερου και την απρέπεια των σχεδίων τους. Αφήνοντας τον Στρατό ασχολήθηκε με την ψυχολογία, ένα πεδίο που μαζί με την ιατροδικαστική, επρόκειτο να τον απορροφήσει για το υπόλοιπο χρόνο της ζωής του. Όπως έλεγε: (πόσο αναγκαίο ήταν να κάνω, κατά την εξέταση των φρενοβλαβών, αντικείμενο της παρατήρησης μου τον ασθενή και όχι την ασθένεια. Έχοντας πίστη σε αυτές τις ιδέες, εισήγαγα στην κλινική εξέταση της φρενοβλάβειας τη μελέτη του κρανίου με μετρήσεις και βάρη, με την βοήθεια του αισθησιόμετρου και του κρανιόμετρου. Ενθαρρυμένος από τα αποτελέσματα αυτών των πρώτων προσπαθειών μου, προσπάθησα να εφαρμόσω αυτή την μέθοδο στη μελέτη των εγκληματιών).
Ο Λομπρόζο παρακινήθηκε ουσιαστικά από μια παράξενη ανακάλυψη που έκανε εξετάζοντας το κρανίο του περίφημου ληστή βιλέλα, μετά τον θάνατό του, ανοίγοντας το κρανίο του, ανακάλυψε ένα ευδιάκριτο κοίλωμα, που το ονόμασε μέσο ινιακό βοθρίον, στο μέρος που συνήθως βρίσκεται μια οστεώδης ράχη, και το οποίο συνοδευόταν από μια επέκταση του πάνω μέρους της σπονδυλικής στήλης, που και τα δυο είναι χαρακτηριστικά της κρανιακής κοιλότητας των τρωκτικών, των πιθήκων και των πουλιών. Αργότερα έγραψε: (Στη θέα αυτού του κρανίου μου φάνηκε πως έβλεπα ξαφνικά, με πλήρη σαφήνεια, το πρόβλημα της εγκληματικής φύσης, την ύπαρξη ενός αταβιστικού όντος, που αναπαράγει μέσα του άγρια ένστικτα της πρωτόγονης ανθρωπότητας και των κατωτέρων ζώων.) Με άλλα λόγια, ο γεννημένος εγκληματίας, ο οποίος ως ομάδα αποτελεί το ένα τρίτο περίπου των παραβατών του νόμου, είναι ένας αταβισμός ενός προηγούμενου σταδίου της ανθρώπινης ανάπτυξης, το οποίο ήταν εντελώς άγριο και κτηνώδης, και αυτά τα όντα διακρίνονται από κάποια εξωτερικά σημάδια η στίγματα που φέρουν, καθώς και από ορισμένα γνωρίσματα του χαρακτήρα τους. Ο Γεννημένος εγκληματίας σύμφωνα με τον λομπρόζο είναι ηθικά φρενοβλαβής, είναι ανίκανος να καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα στο σωστό και το λάθος ( Διαταραχή Αντικοινωνικής συμπεριφοράς), και μπορεί να πιστεύει ότι οι εγκληματικές του πράξεις είναι σωστές και εντελώς δικαιολογημένες. Δεν έχει συνείδηση και σπάνια, αν το κάνει ποτέ, εκφράζει την λύπη του για ότι έχει κάνει. Είναι ένα δύσκολο και συχνά βίαιο παιδί, σκασιάρχης στο σχολείο, και όποτε βρεθεί εκεί ένας βίαιος μαθητής. μπλέκεται από πολύ νωρίς στο ευτελές έγκλημα, οδηγούμενος στην συνέχεια στον χουλιγκανισμό και στα πιο σοβαρά εγκλήματα, όπως το κλέψιμο καταστημάτων, η ληστεία στον δρόμο και η πώληση ναρκωτικών στην εφηβεία του. Τυπικά του λείπει οποιοδήποτε συναίσθημα για τους συνανθρώπους του, ιδιαίτερα για την οικογένειά του, αν και πολλές φορές δείχνει ζεστασιά για τους ξένους και τα ζώα. Είναι τεμπέλης, παρορμητικός, εκδικητικός, καυχησιάρης, σκληρός, με μια τάση προς την διαφθορά, και τα τυχερά παιχνίδια. Όσον αφορά την εξωτερική μορφή του Εγκληματία, ο Λομπρόζο ανακάλυψε ότι έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Το πρόσωπο του εγκληματία είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σύγκριση με το κρανίο, το λαιμό η το σώμα του. Το πρόσωπό του είναι ασύμμετρο, μπορεί τα μάτια και τα αυτιά του να βρίσκονται σε διαφορετικό ύψος, η μύτη του να είναι στραβή η να γέρνει προς το ένα μέρος, το στόμα να είναι ακανόνιστο κ.τ.λ. Το μέτωπό του να είναι στενό, τα αυτιά του είναι ασυνήθιστα μεγάλα η να πετάνε προς τα έξω, η το αντίθετο, μπορεί τα αυτιά του να είναι πολύ μικρά, το σαγόνι του να είναι ισχυρά αναπτυγμένο, συχνά σαν του πιθήκου, η μπορεί να έχει και προγναθισμό. Η μύτη του να γυρίζει προς τα επάνω, αποκαλύπτοντας τα ρουθούνια του. Τα γένια του να είναι λεπτά και ανομοιογενή. Να έχει πολλά μαλλιά συνήθως σκούρο χρώμα, οι τούφες και οι τάσεις τους να είναι ακανόνιστες, σύμφωνα με τον Λομπρόζο.
Αρκετά από αυτά τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν και στον τρομοκράτη junzo Okudaira
μέλος της γιαπωνέζικης τρομοκρατικής ομάδας του κόκκινου στρατού, τον οποίο αναζητούσε συνεχώς η αστυνομία μετά από μια σειρά βομβιστικών επιθέσεων.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Το πρόσωπο του Okudaira, είναι μεγάλο συγκριτικά με το μέγεθος του κεφαλιού του και μια εξέταση των χαρακτηριστικών του αποκαλύπτει ότι το δεξί μάτι και φρύδι βρίσκονται πιο πάνω από τα αντίστοιχα αριστερά τους. Η μύτη έχει μια ασύμμετρη στρέβλωση, όπως και το στόμα του. Το σαγόνι και το πηγούνι του είναι ισχυρά διαμορφωμένα. Τα φρύδια του είναι πυκνά, ένα παρεμπιπτόντως, κοινό χαρακτηριστικό όπως παρατήρησε ο λομπρόζο, στους δολοφόνους και στους βιαστές, ενώ το μέτωπό του είναι στενό. Τα μαλλιά του είναι πυκνά και σκούρα, ενώ έχουν αρκετές ανυψωμένες τούφες κοντά στην κορυφή τους. Δεν υπάρχουν ίχνη από γένια η μουστάκι, τα αυτιά του είναι τελείως ορατά, αν και το δεξί του αυτί φαίνεται να προεξέχει κάπως. Το πρόσωπο αυτού του τρομοκράτη δείχνει και ένα άλλο αρνητικό χαρακτηριστικό που δεν αναφέρει ο λομπρόζο, αλλά θα σας το πω γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικό. Πρόκειται για την προς τα πάνω περιπλάνηση της ίριδας των ματιών του, ώστε να αποκαλύπτει το ασπράδι του ματιού ανάμεσα σε αυτές και στα κάτω βλέφαρα. Οι ανατολικοί φυσιογνωμιστές ονομάζουν αυτή την κατάσταση sanpaku τα τρία λευκά, και ισχυρίζονται ότι δείχνει μια εσωτερική δυσαρμονία του ατόμου. Ο Okudaira δεν θεωρούσε τον εαυτό του ως ένα κοινό εγκληματία, αλλά σαν γενναίο επαναστάτη που αγωνίζεται για την απελευθέρωση των καταπιεσμένων λαών του κόσμου. Οπότε οι απόψεις του και η συμπεριφορά του συμφωνούν τέλεια με αυτές που περιέγραψε ο λομπρόζο ότι χαρακτηρίζουν τον γεννημένο εγκληματία. Πιστεύει ότι οι λόγοι του είναι ηθικά σωστοί κι εντελώς δικαιολογημένοι. Ετοιμάζεται να σφάξει και να δολοφονήσει για την επίτευξη των σκοπών του και δεν μετανιώνει για ότι έκανε, ακόμη κι αν υπέφεραν αθώοι άνθρωποι στα χέρια του. Από την ψυχιατρική θεωρείται φυσικά φρενοβλαβής δολοφόνος και κατά πάσα πιθανότητα ψυχωτικός. Εδώ βγαίνει το συμπέρασμα γιατί οι τρομοκράτες σε όλο τον κόσμο μπορούν να προσελκύον νέα μέλη, προσφέροντας έναν υποθετικά νόμιμο τρόπο στους ηθικά αδύναμους, να δώσουν διέξοδο στα εγκληματικά τους ένστικτα και να κερδίσουν συγχρόνως τον θαυμασμό εκείνων που υποστηρίζουν τους σκοπούς τους, αλλά είναι λιγότερο εμπαθείς από αυτούς. Όλες οι χώρες δημιουργούν κακοποιούς αυτού του είδους, οι οποίοι αν δεν γίνουν εγκληματίες η τρομοκράτες, βρίσκουν ένα βίαιο πεδίο απασχόλησης σαν μυστικοί Αστυνομικοί, βασανιστές, μπράβοι η σωματοφύλακες.
Άλλη μια περίπτωση σε γυναίκα εγκληματία που ενώ δεν γεννήθηκε εγκληματίας, έγινε η χειρότερη σαδίστρια, όπου βασάνιζε πολλούς ανθρώπους, πρόκειται για την σατανικότερη γυναίκα όπως χαρακτηρίστηκε. Είναι η Irma Ida Ilse Grese, Παρόλα αυτά έχει κι αυτή κάποια χαρακτηριστικά στο πρόσωπο που αποκαλύπτουν την βίαιη συμπεριφορά της, μπορούν οι αναγνώστες να τα μελετήσουν…. και να ανακαλύψουν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν οι παρακάτω εγκληματίες…
Στους συνδέσμους:
https://www.womantoc.gr/life/article/i-pio-sataniki-gynaika-tou-kosmou-i-istoria-tis-sadistrias-nymfomanous-ton-es-es
https://www.protothema.gr/stories/article/726571/i-uaina-tou-aousvits-spanies-fotografies-tis-numfomanous-frourou-pou-xehorize-gia-ton-sadismo-tis/
Ακόμα μια εγκληματίας η Griselda Blanco γνωστή και ως η βασίλισσα της κοκαΐνης, Έχει εκτιμηθεί ότι ήταν υπεύθυνη για έως και 2.000 δολοφονίες κατά τη μεταφορά κοκαΐνης από την Κολομβία στη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι και τη Νότια Καλιφόρνια
Στους Συνδέσμους:
https://www.iefimerida.gr/news/449498/gkrizelnta-mplanko-i-adistakti-vasilissa-tis-kokainis-o-thilykos-eskompar
https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/3824375/i-nona-tis-koka-nis-poy-dolofonise-250-anthropoys-3-syzygoys-kai-mazeye-80-ekatommyria-kathe-mina
Και ο περιβόητος ανατριχιαστικός «Βρικόλακας του Ντίσελντορφ», Πέτερ Κέρτεν, Σύγχρονος του Τζακ του αντεροβγάλτη είχε σκοτώσει 7 άτομα. Τον διέγειρε η βία και έπινε το αίμα των θυμάτων του…
Στους Συνδέσμους:
https://www.newsbeast.gr/portraita/arthro/2365913/o-anatrichiastikos-vrikolakas-tou-ntiselntorf-peter-kerten
https://www.mixanitouxronou.gr/pios-itan-o-perivoitos-drakos-tou-ntiselntorf-pou-ligo-prin-ton-apokefalismo-tou-rotise-to-dimio-an-tha-borouse-na-akousi-ton-icho-tou-ematos-apo-ton-kommeno-tou-lemo-itan-kata-sirroi-dolofonos/
http://www.mixanitouxronou.gr/to-vampir-tou-ntiselntorf-sigchronos-tou-tzak-tou-anterovgalti-iche-skotosi-7-atoma-ton-diegire-i-via-ke-epine-to-ema-ton-thimaton-tou/
Σήμερα η επιστήμη δίνει πολύ λιγότερη σημασία στην σύνδεση του χαρακτήρα με την σωματική εμφάνιση, κυρίως γιατί αυτή έχει μια περιορισμένη πρακτική σημασία, ενώ για παράδειγμα, οι άνθρωποι που ανήκουν στον τύπο του παχουλού είναι πιθανά πιο επιρρεπείς στη μανιοκατάθλιψη από αυτούς που έχουν διαφορετικά σωματικά χαρακτηριστικά, αυτή η γνώση δεν βοηθά τους γιατρούς να εντοπίσουν τους ανθρώπους που θα αναπτύξουν πραγματικά αυτή την πάθηση. Παρόμοια, παρόλο που αληθεύει ότι οι γεννημένοι εγκληματίες έχουν συχνά τα σωματικά χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Λομπρόζο, αυτό δεν σημαίνει ότι και κάθε άτομο που τα έχει θα γίνει αναγκαστικά ένας εγκληματίας. Εκείνο που δεν αντιλήφθηκε ο Λομπρόζο είναι ότι και ένας κακός άνθρωπος μπορεί να έχει ορισμένα θετικά χαρακτηριστικά, που αντιπροσωπεύουν εσωτερικές ιδιότητες η δυνάμεις οι οποίες ενδέχεται να εμποδίσουν το άτομο να γίνει εγκληματίας, όπως και ένας πολύ όμορφος άνθρωπος μπορεί να είναι ο χειρότερος εγκληματίας, η κάποιος πολύ άσχημος να είναι αθώος, επίσης εγκληματίας μπορεί να είναι από ένα μικρό παιδί, μέχρι κάποιον ηλικιωμένο. Το έγκλημα δεν έχει ταυτότητα, φύλο, ηλικία, υπάρχει στα γονίδια, τα ένστικτα, και περιμένει το κατάλληλο ερέθισμα για να εκδηλωθεί……
ΜΠΛΙΑΜΠΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
- ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (SECURITY SPECIALIST)
- MASTER OF SCIENCE DEGREE, (MSc) IN CRIMINAL JUSTICE EXECUTIVE MANAGEMENT
- DOCTORATE DEGREE, (PhD) IN ENVIRONMENTAL CRIMINOLOGY
- DOCTORATE DEGREE, (PhD) IN BEHAVIORAL CRIMINOLOGY
Χρήσιμα Links:
- Γιατί στην KMP διδάσκεται η χρήση του μαχαιριού;
- Ποια είναι η ΚΜΡ ( Krav Maga Protection )
- Μαχητικό Krav Maga ( Κραβ Μαγκά )